WEBOLDAL TERVEZÉSI SZOLGÁLTATÁSOK

2015. április 21-én a Google megváltoztatta keresési algoritmusát, hogy a mobilbarát webhelyeket a régimódi, csak asztali számítógépeken működő webhelyek elé helyezze.

Nincs is jobb alkalom webhelye frissítésére!


Mi az a reszponzív webdesign?

Egyszerűen fogalmazva: a reszponzív webhelykialakítás lehetővé teszi a webhely számára, hogy a legjobban illeszkedjen ahhoz a képernyőhöz, amelyen megtekintik. A weboldal tartalma általában oszlopokba van csomagolva, amelyek a nagyobb képernyőkön egymás mellett helyezkednek el, a kisebb képernyőkön pedig függőlegesen helyezkednek el. Bármilyen számú oszlop és sor lehet, de lényegében egy weboldal tervezésével és rácson történő felépítésével sokféle elrendezést tesz lehetővé. Szövegeket, képeket és egyéb webhelyelemeket általában átméreteznek, elrejtenek vagy más módon módosítanak, hogy tovább optimalizálják a felhasználói élményt egy reszponzív webhely megtekintésekor.

Weboldal, készülékhez méretezve
Miért van szüksége reszponzív weboldalra?

Az elmúlt 9 évben a mobil webböngészés robbanásszerűen megnőtt, és továbbra is gyorsan gyarapodik, ahogy az okostelefonok és táblagépek böngészőtechnológiája folyamatosan fejlődik, és a mobiladatok elérhetőbbé és megfizethetőbbé válnak szerte a világon. A mobilos és táblagépes böngészés készen áll a hagyományos asztali és laptop böngészés megelőzésére. Már nem elegendő egy olyan webhely, amelyet csak egy képernyőméretre terveztek. Ha a webhely látogatóinak össze kell kicsinyíteniük vagy nagyítaniuk kell, hogy linkekre kattintsanak vagy tartalmat olvashassanak, akkor nagy valószínűséggel elhagyják az oldalát. Webhelyét minden eszközön a lehető legkönnyebben használhatóvá kell tennie.

Jövőbiztos webhelyek

A reszponzív webdesign nem új keletű, az elmúlt években minden méretű vállalkozás kapkodva tervezte újra, építette át és frissítette weboldalait, hogy ne maradjanak le. Egy jól megtervezett és kivitelezett reszponzív weboldal vagy webalkalmazás teljesen megszünteti a külön okostelefon- vagy táblagép-alkalmazás szükségességét, csökkentve a költségeket és kiegyenlíti a versenyfeltételeket a kisebb cégek és a nagyvállalkozások között. A reszponzív webhely jövőbiztos webhely. A webes felhasználók mostantól mobilbarát webhelyet várnak el.

Future website
Future website
A kapott eredmény

A régi, nem mobilbarát webhelyeken végzett elemzések azt mutatják, hogy átlagosan 75% feletti volt az oldal megnyitás után rövidesen elhagyók száma, akik a webhelyet mobileszközről nyitották meg. Ez az ügyfélkörök háromnegyede, akik néhány másodpercnyi kezdőlap nézegetés után távoznak. Egy reszponzív webhelynek köszönhetően a mobilfelhasználók visszafordulási aránya átlagosan 38%-ra csökkent, ami jóval elmarad a globálisan elismert 50%-os oldal elhagyók arányától. Egyszerűbb az ügyfeleket az oldalon tartani.